Nytt design gir nye kunder!

Det er helt klart at båtkundene er klar for et nytt design. På Båter i Sjøen lanserte Norske Ibiza et generasjonsskifte med 680 Touring og 760 Touring, det resulterte i 17 nye kontrakter.

For Ibiza Boat  var Båter i sjøen på Aker Brygge en stor suksess, erklærer Evy Minde. På første dag var det en spent gjeng som presenterte to nyheter. ”Er markedet klar for deres nye design”? Her kan man svare et ubetinget Ja, båtene solgte godt. Ikke siden 2006 har de solgt så mange båter på en messe samt fått flere leads å arbeide videre med.

Norboat forteller i dag at besøkstallet gikk litt ned og det er i seg selv litt skuffende, men samtidig ble det rekordsalg for flere produsenter. Aker Brygge har en sentral beliggenhet i Oslo med opptil flere tusen besøkende en helg, så de forventet å trekke flere inn på messen. De hadde stor bredde i båter og utstyr, så det skulle være noe for enhver smak. Arrangøren Norboat, vi prøve å finne ut hva mer de kan tilby og videreutvikle for de kommende årene.

Norboat føler seg trygge på  at Aker Brygge Marina er en riktig lokasjon og med mange tilbakemeldinger om rekordsalg og positive tilbakemeldinger på messen fra både publikum og utstillere, har de tro på at utgangspunktet er til å bygge videre på.

Seilbåt har også hatt et roligere år en ellers men Peter M. Heitmann i Heitmann Marin, var veldig fornøyd med årets høstmesse på Aker Brygge, hele syv båter solgte de på messe i følge Norboat. Båter i sjøen på Aker Brygge var en ubetinget suksess ifølge Heitmann.

Norboat håper nå på at båtbransjen er på god vei ut av bølgedalen og at man kan se de kommende årene mer lyst i møte. For større fritidsbåter er det fremdeles litt lengre mellom kundene, men forhåpentligvis kommer de etter.
 
Besøket på Båter i Sjøen 2014 endte på 12.690 mot 14.438 i 2013.