Har drømmejobben hos Riva

I et og et halvt år har Italienske Valerio Venturelli arbeidet hos det Italienske luksusmerke, som Rivas salgs spesialist for Skandinavia, UK og Russland. Vi møtte ham hos den Norske importøren Dreamline Yachts, på Sjøen for alle.

Drømmejobb, men særdeles krevende og spennende. Venturelli forteller til Baatsans.no at han kommer fra finansverden, men har elsket Riva siden han var en liten gutt. Jeg har vært fan av eieren og båtene i mange mange år, og da jeg ble introdusert for denne verden var det ikke vanskelig å overtale meg. Først arbeidet jeg med kommunikasjon, deretter ble det salg. Det finnes ingen over eller ved siden mener Italieneren, og vi kan jo ikke annet enn å forstå hva han mener.

Dette er ikke en båt for hvermannsen, men en båt vi kan drømme om, og det er også viktig for en båtentusiast. Riva er klassiske Italienske båter, med fantastisk design og finish. Her skal du ikke kunne sette fingeren på noe, og båten er blank polert. 

Markedet i Norge for denne type båt er ikke det største, men 3 båter er så langt solgt i Skandinavia. Her trekker Venturelli frem sin Norske importør John Olav Lefdal hos Dreamline Yachts AS, som spesielt entusiastisk. Han er en viktig ressurs person for Riva, og Feretti gruppen. Forretningsmannen fra Nordfjordeid har et unikt nettverk, og han kjenner sitt marked svært godt og har en enorm kunnskap skryter Venturelli.

Har du 9,5 millioner, får du en day/weekender av de sjeldne. Riva Rivamare ble lansert i fjor sommer, og har blitt en av de mest populære modellene til Riva. Med stort akterdekk hvor 2 solsenger er lekkert integrert går du videre opp i båten over nye 2 solsenger, ned til en sittegruppe og videre frem til førerposisjon, her sitter 3 i fartsretning.  Under dekk, et lekkert bad, pantry og en salong som kan omgjøres til dobbeltseng. Kanskje ikke helt en dobbeltkabin du ville forestilt deg til langtur, men det er sikkert ikke meningen å overnatte mye i båten, da flere av eierne bruker båten kun som ”tender” til Yachten.

Båten er utstyrt med Volvo Penta D6-400 og går i 40 knop. Design av båtene er Officina Italiana Design, ved Mauro Micheli og Sergio Beretta. Venturelli forteller at han har særdeles travle dager. Båtmesser i Dubai, Europa og Miami, sistnevnte var veldig bra med godt salg, forteller han. Fra Norge går turen videre til Singapore på en ny båtmesse, med kontrakt og kunde han håper på å lande. Han forteller videre at trenden går mot stadig større båter, så etter lansering av Riva Rivamare 38, blir det ikke en ny lillesøster, men mest sannsynlig en storesøster.

Båtdata:
Lengde: 11,58 m
Bredde: 3,50 m
Soveplasser 2
Sitteplasser 8
Motor: Volvo Penta D6-400
CE-kategori B
Vekt 9000 

Les også Riva – 175 års jubilant i 2018

 Bli med ombord