Båt nummer to i Verve serien er nok en innovativ utenbordsmotorbåt og unik i sitt slag. Her har man ikke gått på kompromiss med noe..
Høy-ytelses dobbelttrinnsskrog av Michael Peters
Skroget har en dyp V og en sentral aktertunnel, basert på den berømte Stepped «V» Ventilated Tunnel (SVVT) utviklet og patentert av Michael Peters.
Den klassiske dype V-en med to trinn og en sentral aktertunnel forbedrer båtens lengdestabilitet ved svinging i høy hastighet.
SVVT-skroget er designet for å redusere vannmotstanden betraktelig og levere utmerket ytelse uten å påvirke størrelsen og proporsjonene til skroget, og garanterer ekstraordinær retningsstabilitet selv når du svinger.
Verve serien
Første båt ut fra Azimut med samme skrogtype var Verve 47, som hadde hele 4 utenbordsmotorer på hekken. Verve 42 blir utrustet med 3 x 450 Mercury og har da en toppfart på 45 knop og krusing fart på 33 knop.
Førerposisjonen har blitt forbedret og har et skrogsidevindu som går så lavt som fra dørken. Vinduet skaper et helt spesielt nærvær med vannet, spesielt ved høy hastighet.
Uteområdet akter har en sittesofa og et genialt bord som kan senkes helt ned i dørken og blir integrert med resten. Det gjør at du har enorm plass hvis du driver med dykking eller trenger området fritt. Bordet har også en tredje funksjon og det er nedsenket til sofa og du får en enorm solseng. På babord side akter er det også laget et hev og senk TV for underholdning.
Fullskala pantry er plassert bak førerposisjonen og har alt man behøver for å lage den beste mat og forfriskninger. Hele båten har design lyssetting både innvendig og utvendig for å skape de mest spektakulære stemninger.
Teknisk rom er under dørken akter.
Førerposisjonen har 3 solide seter i fartsretning og fører sitter i senter av båten. God oversikt og det er mulighet til å gå rundt førerposisjonen på begge sider. Alt av navigasjonsutstyr og multimedia integrering.
I baug er det også en solseng, og sittegruppe med bord som rommer plass til mange personer. En solskjerming for sol om nødvendig. Lett adkomst fra babord side. Masse smart lagringsplass og et eget frysehjørne til forfriskninger.
Under dekk har de fått til et imponerende baderom, og en dobbelkabin, sittegruppe som kan omgjøres til en stor dobbeltseng. Innovativ skjerming som skiller pantry av om ønskelig. Underdekk er det også pantry til å kokkelere.
En spennende og innovativ båt for fremtiden.
Teknisk
Totallengde 12,9 m
Bredde 3,94 ,
Dybde 1,2 m
Vekt 14 t
Kabiner 1
Sengeplasser 2×2
Motor 3×450 hk Mercury
Drivstoff kapasitet 1750 l
Vann kapasitet 250 l