Båtens Verden og Båtsans.no forener kreftene og bygger et større, felles miljø mot båteiere og bransjen.
1. september overtar VB Media AS utgiverrollen for Båtsans.no, og det heldigitale båtmagasinet blir dermed en del av familien bestående av Båtens Verden, SEILAS, Opplev Båtlivet og Båtsøk.no. Båtsans.no fortsetter som heldigitalt magasin, og gründer og redaktør Lise Kalstad forblir redaktør, fra basen i Bergen og på Vestlandet.
– Dette blir utrolig spennende! Jeg gleder meg enormt mye til å bli kollega og en del av VB Media-teamet. Vi har allerede hatt et fantastisk samarbeid gjennom flere år, spesielt med Båtglede-avisen, og jeg har sett frem til hver utgave. VB Media-teamet er en ung og dynamisk gjeng med samme lidenskap som meg for å fremme båtlivet på en positiv måte, og de imponerer meg virkelig med sin erfaring og kunnskap som mediebedrift, forteller Lise Kalstad.
– Nå er tiden inne for å gå sammen og forene kreftene. Vi har samme brennende interesse, lidenskap og holdning. Dette partnerskapet skulle definitivt vært gjennomført for flere år siden, forteller daglig leder Vetle Børresen i Båtens Verden.
Større digital satsning
Båtsans.no ble etablert i 2010 og har markert seg som en hyppig oppdatert nyhetsside for alle som er interessert i båtlivet. Båtsans.no har også en populær havne- og båtguide, og følger båtlivet og markedet fra inn- og utland. Det som opprinnelig startet som et nettmagasin med fokus på Vestlandet er nå nasjonalt orientert og har en leserkrets fra hele landet.
– Vi skal fortsette å spre båtglede langs kysten, levere de ferskeste båtnyhetene og strekke oss mot å bli det ubestridte og foretrukne maritime utgangspunktet for alle båtentusiaster i Norge, på alle våre plattformer. 2024 kommer uten tvil til å bli et ekstremt spennende år for oss alle, og jeg kan ikke vente med å se hva vi kan oppnå sammen spesielt på den digitale flaten, sier Kalstad.
Magasin og digitalt hånd-i-hånd
– Vi skal utvikle oss digitalt, fortsette å bygge tjenester som gjør båtlivet enklere og morsommere, og senke terskelen for nye båtbrukere. Med Lise og hennes kompetanse på laget er jeg ikke i tvil om at vi kommer til å ta flere viktige steg fremover sammen med syv andre medarbeidere, forteller Børresen.
Magasinet Båtens Verden er inne i sin 18. årgang, distribueres til abonnenter og i løssalg syv ganger i året, der tre utgaver også går til alle medlemmer av Båtforbundet (KNBF). Målet om å rendyrke magasinet og utnytte kanalens soleklare fordeler, ligger fast. Utgiver VB Media samarbeider også med KNS om utgivelse av SEILAS, samt Båtglede-avisen i samarbeid med båtbransjeforbundet Norboat.