TIPS OSS
  • NYHETER
  • BÅTGUIDE
  • NAVIGASJON
  • SJØVETT
  • BÅTUTSTYR
  • BÅTMESSER
HAVNERTOPP 10 HAVNER
  • Nyheter
  • Båter
  • Navigasjon
  • Sjøvett
  • Båtmesser
  • Havner
  • Topp 10 Havner

NYHETER

  • Forside
  • Navigasjon
  • Båtutstyr
  • Sjøvett
  • Båtmesser

HAVNER

  • Topp 10 Havner
  • Havner på Vestlandet
  • Havner i Rogaland

ANNET

  • Tips oss
  • Annonsere hos oss?

KONTAKT OSS

Mindeveien 16, 5073 Bergen

TELEFON

+48 402 46 012

E-POST

post@baatsans.no

  • Windy lå på topp av de båtmerkene det ble søkt mest på i september - her nyheten Windy 29 Coho GT

Foto: Lise S Kalstad

Fortsatt hett i båtmarkedet på FINN

10/13/2020
Lise Kalstad
Nyheter

Del:

Tweet

Selv om høsttemperaturene har kommet, er det fortsatt hett i båtmarkedet på FINN. Tall fra september viser knallsterk vekst fra fjoråret, så alt tyder på at interessen for båt kommer til å fortsette.

Årets sommer ga rekordstor interesse for båt, og på sensommeren og høsten har trafikken til båtannonser på FINN fortsatt å holde seg oppe, forteller Finn.no på bedriftssiden deres. Normalt har de sett at annonsetrafikken har avtatt etter messen “Båter i sjøen” som holdes på Aker Brygge i Oslo i september, da mange avslutter sesongen rundt den tiden. I år ser det derimot ut til at interessen for båt vil fortsette lengre enn vanlig.

Ny norgesferie med båt neste år?
– Sammenlignet med september i fjor, har trafikk til båtannonser på FINN økt med hele 40 prosent. Det er jo helt rått med tanke på at de fleste har gått inn i høstmodus. Mye kan nok tyde på at flere forbereder seg på enda en norgesferie med båt også neste år, forteller Ole Martin Larsen, strategisk kundesjef og bransjeansvarlig hos FINN motor.

Larsen forteller at det også er mange konkrete henvendelser fra potensielle kjøpere til selgere. I september økte antall henvendelser med hele 42 prosent sammenlignet med 2019, noe som vitner om et fortsatt sterkt båtmarked på FINN.

Anbefaler å legge ut annonser nå
– Jeg har i det siste snakket med flere forhandlere som endelig begynner å få fylt opp sine salgslokaler med 2021-modeller. Med tanke på den gode annonsetrafikken utover høsten, anbefaler jeg å ha fokus på både gode rubrikkannonser og ikke minst merkevarebygging. Nå ligger det færre annonser ute, men trafikken er fortsatt bra så her er det bare å få lagt ut produktene sine så fort det lar seg gjøre, avslutter Larsen.

Relaterte saker

Redningsselskapets TikTok-kanal søker nye talenter

14 timer siden
Nyheter
For tre år siden lyste Redningsselskapet ut Norges første TikTok-jobb. Den gangen gikk jobben til Max Dahl Svendsen og Torkel Westby, som har styrt kanalen med stor suksess. Nå vil…
Read More

Mange vil være med å bygge verdens første skipstunnel

15 timer siden
Nyheter
Over 160 representanter fra totalentreprenører og andre leverandører møtte opp da Kystverket arrangerte leverandørkonferanse på Gardermoen for byggingen av Stad skipstunnel – Oppmøtet, engasjementet og tilbakemeldingene så langt viser at…
Read More

Boot Düsseldorf – ble et vellykket comeback

3 dager siden
Nyheter
Til de over 1 500 utstillerne i 16 utstillingshaller kom det nesten 237 000 besøkende innom fra over 100 land. Det ble foretatt nye forretningsavtaler, lagt inn bestillinger, gode samtaler…
Read More

Marex tok nok en seier i Düsseldorf

5 dager siden
Nyheter
Med båten Marex 330 Scandinavia tok de hjem prisen Årets motorbåt i klassen sportscruiser opp til 45 fot. To priser for motorbåter deles ut under verdens største innendørs båtmesse BOOT,…
Read More
Se flere nyheter
           

All informasjon som er publisert på dette nettstedet antas å være korrekt, men kan ikke garanteres.

NYTTIGE LINKER

  • Topp 10 Havner
  • Vestkystparken
  • Sjøfartsdir & Skipsregistrene
  • Blåskjellvarsel
  • Den Norsk Los
  • Båt app

KONTAKT OSS

Telefon

+47 402 46 012

E-post

post@baatsans.no

RSS

RSS-feed

FØLG OSS

Facebook

Annonser
Annonsere hos oss?

Utviklet av Mediehuset Bergen | Alle rettigheter © 2020