I forrige uke under en pressekonferanse presenterte Markedssjefen Johan Finnberg flere av nyhetene fra Finske Buster på Teams. Buster modellene har uten tvil vært populære aluminiumsbåter på det nordiske markedet i en årrekke.
I slutten av 2021 skal båtene være tilgjengelig hos forhandlere av Buster. Buster SuperMagnum har fått finere linjer og blitt mer funksjonell ifølge produsenten. Modellen ble først lansert i 2013 og i 2018 kom 2. generasjon.
Finjustert 3. generasjon
De har lagt stor vekt på å forbedre ergonomien og sikten for føreren, samt komforten for passasjerene. Konsollene har fått helt ny design og den nye, mer vertikale vindskjermen forbedrer sikten samtidig som den gir mer beskyttelse til passasjerene.
Konsollen er blitt mer moderne og i utviklet etter tilbakemeldinger fra kunder, med mer sikker oppbevaring for småting og mer tilgjengelighet for lading av mobil og andre enheter.
Ergonomien er bedre, så all instrumenter og kontrollere er innenfor førerens rekkevidde. Materialet innvendig er også oppgradert som gjør den mer robust, stille og ekstremt holdbar
Med en total lengde på over 7 meter får Buster SuperMagnum også den gode og trygge følelsen av stor båt. Skrogets konstruksjon har blitt finjustert i den videre produktutviklingen. Finjusteringen har ført til roligere, konsekvente og sikrere kjøreegenskaper selv under de tøffeste forholdene.
Buster SuperMagnum passer både som en pendlerbåt i skjærgården, eller til utflukter i tøffere sjø og over åpent strekk.
Det nye skroget til Buster SuperMagnum har blitt optimert for å passe til siste modell av utenbordsmotoren fra Yamaha- F300 V6 med Digital Electronic Control (DEC) som ble introdusert i januar.
Teknisk:
Lengde: 7,4 m
Bredde: 2,5 m
Dybde: 0,54 m
Vekt: 1260 kg
Motor fra 225-300 hk
Drivstofftank: 300 l
Personer: 10