Slankere, lettere og mer seilareal er noe av det du får med nyheten fra Beneteau.
I tillegg er det blitt mer plass i eiers kabin i baugen, dette takket være deres samarbeid med marinearkitekt Marc Lombard og Nauta Design om interiøret og dekksplanen. – Helt enkelt superb er resultatet blitt kommenterer verftet.
Med et blikk kan man se at arkitekten har overgått seg selv, kommenterer de videre om båten som erstatter 35.1. Den nye skrogdesignen gir større innvendig plass, og spesielt en romslig forkabin. Skroget skal sikre gjestene en cruiseopplevelse av høy kvalitet.
De nye designvalgene som er gjennomført gir den 7. generasjonen av Oceanis en sterk identitet. Utbytte av skrogendringen gir like mye resultat når man seiler, som når man ligger ved anker.
Her er mer seil og båten veier mindre
Firmaet NAUTA Design har vært en sentral aktør helt fra starten av og har igjen levert et godt designkonsept for denne generasjonen av Oceanis -yacht, forteller verftet i sin pressemelding. En særegen stil, umiddelbart gjenkjennelig selv i de minste detaljene. Man har prioriterer komfort, brukervennlighet, i et lyst interiør.
Kundetilpasset
Kjernefokuset for alle de nye Oceanis modellene er at de er designet for at alle, selv de som er helt ferske med seiling. Livet ombord med familie å venner skal fungere godt. På nyheten Oceanis 34.1 viser de tydelig denne tilnærmingen, og man skal ha trygge og gode seilopplevelser. Båten skal være lett å håndtere for dem ombord.
Enkel navigasjon ved hjelp av standardutstyr (Easy Sail): et standard 31m2 storseil og 18m2 selvslående jib. -En perfekt kombinasjon for duo seiling, eller for et mer uerfarent mannskap.
Mer erfarne fritidsbåtfolk vil nok velge riggpakker som inkluderer en stemhead for seilling i motvind, ekstra vinsjer og en 26 m2 stor genova for lengre cruise.
Regatta stil
Her er det lagt vekt på å maksimere skrogets hastighet, og det i første linje fokusert på ytelse. Utrustet med hydrauliske løftekjøl (1,25 m – 2,55 m), kombinert med det 35 kvadratmeter store storseilet maksimeres skrogets hastighetspotensial. En annen fordel med løftekjølen er enkel «stranding» av båten, noe som gjør det enkelt å utforske bortgjemte viker man vil anker opp i.
En ryddig dekksplan gi god komfort og sikkerhet når du beveger deg rundt i båten, står ved roret eller bare det å leve ombord når du ligger for anker.
Seilbåten kan enten leveres med to eller tre lugarer.
Løsningen med 2 kabiner gir et stort stuverom akter og en romslig separat dusj med mye skapplass som er tilgjengelig både fra innsiden og via cockpitbenken.
Du kan velge mellom overflater i eik eller valnøtt, og du kan ta egne stoffvalg for sittegruppene.
I begge versjoner er båtinteriøret lyst og luftig. Fire dekkluker og med fire vinduer i skroget har Oceanis -salongen under dekk alt du trenger for å få mest mulig ut av din cruiseopplevelse.
På styrbord side har du en L-formet bysse, navigasjonsbord på babord side og en stor salong med to sofaer og et bord for hyggelig bespisning med plass for 8 personer
En annen finesse er at i tillegg til kabinene er det 2 enkeltsenger, hvorav den ene er under kartbordet med sin sammenleggbare topp.
ARCHITECT / DESIGNER
Naval Architect: Marc LOMBARD Yacht Design
Bridge and interior design: Nauta Design
Teknisk: