Skippo fortsetter sin ekspansjon, kjøper båtmagasinet Hamnen.se for å bygge Nordens største båtlivsmedia. Skippo ble grunnlagt i fjor med ambisjonen om å skape og tilby digitale tjenester som forenkler båtlivet for nordiske båtfolk.
I fjor høst kjøpte de appen «Eniro på Sjön», som vi i Norge kjenner som «Gule sider på Sjøen» og nylig lanserte de Skippo-appen i en ny, modernisert versjon for sine snart en million brukere.
Nå tar Skippo det neste steget og kjøper content-selskapet Kapten Media AB, som driver det digitale båtmagasinet Hamnen.se. Redaksjonen på Hamnen.se har gjennom tiår gjort inntrykk i båtbransjen ved å være nyskapende innen båtmedia med filming av båttester, raske nyheter og underholdende reportasjer om kunnskap og fantastiske båtreiser hvor opplevelse og følelser har stått i fokus.
«Vi ønsker å levere verdensklasse digitale tjenester til alle våre brukere, og høykvalitetsinnhold vil være en viktig del av vårt tilbud. Vi elsker Hamnen-teamets evne til å skape ikonisk innhold og ser enorme muligheter for å skape helt nye tjenester og innholdspakker for våre brukere,» sier Fredrik Oscarson, administrerende direktør i Skippo i en felles pressemelding.
«Vi deler Skippos langsiktige visjon og har blitt imponert over deres evne til å realisere sin ambisjon, så det føltes naturlig for oss å bli med på denne reisen. Jeg tror virkelig at vi sammen kan forbedre båtlivet for mange,» sier Hamnens administrerende direktør Claes Olivecrona.
Planen er å skalere opp Hamnens virksomhet med ny funksjonalitet og utvide til resten av Norden. Målet er å bli nordboernes plattform for hele båtlivet.
«Som en del av Skippo vil vi fortsette å produsere engasjerende innhold. Det vil være gøy å bidra til å heve opplevelsen av båtlivet til nye nivåer for så mange flere,» sier Hamnens sjefredaktør Gustav Morin.
«Vi er så glade for at vi har fått til denne avtalen. Det er fantastisk gøy og verdifullt å få med Gustav og Claes på vårt team. Deres energi, kunnskap og nettverk i bransjen vil uten tvil hjelpe oss med å nå våre ambisiøse mål,» sier Fredrik Oscarson.
Skippo ble grunnlagt i 2022 med ambisjonen om å skape og tilby digitale tjenester som forenkler båtlivet for nordiske båtentusiaster.