Vi finner den i Dolviken, hos Princess Yachts Norway, her er det en blanding av vinterlagring og visning av flotte nyheter. De fleste levert i 2021.

Når båtene står lagret, er det ikke plass til et hårstrå mellom dem. Prosessen med å plassere båtene i hallen på 1200m2 må nesten oppleves, her må du vite på millimeteren hva du driver med.
I Prinsessegården har de tradisjon for å vinterlagre båter for kunder, og i årets vinterlagring er det noen skikkelig godbiter som ligger på rekke og rad. Den største av de fire båtene er på hele 62 fot.
Princess Yachts Norway har i likhet med resten av det Skandinaviske teamet solgt godt og nå minker det på båter for 2022 og 2023. De har også begynt å selge inn for levering i 2024.
Samtidig som salget går godt, er det viktig at ettermarkedet blir ivaretatt, og det siste året har de ansatt 2 personer til på verkstedet, forteller daglig leder Svein-Erik Palmstrøm. – Nå går vi inn i 2022 med et sterkt team.
Princess holder Stand
Det engelske verftet har nyutviklet de fleste modellene sine gjennom de siste årene og er stadig like populær. Siste båten ut er som passer godt til det Nordiske markedet er den nye V50 som blir presentert på nyåret i Düsseldorf. V båtene er den mest sportslige serien fra Princess, og har det siste og mest avanserte dype v-skroget. V55 ble først presentert i 2019, og den har allerede rukket å bli veldig populær, og Palmstrøm har høye forventninger også til V50.
Ellers er Princess en av de som satser stort i Düsseldorf. I motsetning til mange av de andre luksus merkene som har valgt å trekke seg fra messen. Blant annet stiller de ut helt nye X80, yachten på 25.17 meter. Petter Mork Knudsen, som er salg og service ansvarlig i Dolviken, har allerede sett den, og er overveldet over hva de har fått til denne gangen. De slutter aldri å overraske, forteller han begeistret.
Det blir spennende å se om vi får reise, men signalene er at vi skal og det er flere kunder som har meldt sin ankomst. Vi ser frem til et nytt båtår med optimisme.